Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İbn Ebil-İzz el-Hanefi

İbn Ebil-İzz el-HanefiEl-Akidetü't Tahaviyye ve Şerhi yazarı
Yazar
7.9/10
9 Kişi
18
Okunma
2
Beğeni
516
Görüntülenme

Hakkında

Okurlar

2 okur beğendi.
18 okur okudu.
7 okur okuyor.
15 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Resûlullah şöyle buyurmuştur: "Allah'ım sahip olduğun ve kendi zatını isimlendirdiğin yahut Kitabında indirdiğin yahut kullarından birisine öğrettiğin yahut ta gayb ilminde kendi nezdinde sakladığın her bir ismin ile senden, Kur'an'ı, kalbimin baharı, göğsümün nûru, hüznümün uzaklaştırıcısı, keder ve üzüntümün gidericisi kılmanı niyaz ederim."
Şa'bî (rahimehullah) şöyle demiştir: "Yahudiler derler ki: Mesih Deccal çıkmadıkça ya da İsa gökten inmedikçe Allâh yolunda cihad yoktur. Rafiziler de şöyle derler: Mehdi çıktıktan sonra gökten bir münadi nida edinceye kadar cihad yoktur." (Lalekâî eş-Şâfıî, Usûl'î-Î'tikâd: 2406.) Ehl-i Sünnet ise şöyle der : İmam Tahâvi (rahimehullah) şöyle demiştir: "Hac ve cihad, iyileriyle kötüleriyle müslüman olan yöneticiler eşliğinde kıyamet gününe kadar geçerlidir. Hiç bir şey bunları iptal edemez ve bunların farziyetlerini kaldıramaz." (el-Akidetu't-Tahaviyye, 86.) İbn Ebi'l-İzz el-Hanefi şöyle demiştir: "Şeyh bu sözleriyle Hz.Muhammed (sav)'in soyundan er-Rıza çıkıp da gökten bir münâdi: 'Ona tabi olun.' diye sesleneceği vakte kadar Allâh yolunda cihad yoktur diyen Rafizilerin görüşlerinin reddedildiğine değinmektedir. Bu görüşün batıl oluşu, ona karşı herhangi bir delil getirmeye gerek bırakmayacak kadar açıktır. "İyileriyle kötüleriyle müslüman olan yöneticiler eşliğinde" ifadesine gelince; hac ile cihad, yolculuk yapmayı gerektiren iki farzdır. Dolayısıyla bu iki ibadette de insanları idare edecek ve düşmana karşı direnecek bir yöneticiye kaçınılmaz olarak ihtiyaç vardır. İşte bu husus,iyi olan yöneticiyle meydana gelebildiği gibi, günahkar yöneticiyle de meydana gelebilir."
Sayfa 471 - 472
Reklam
Şüphesiz ki tevhidin delile ihtiyacı yoktur çünkü o fıtratlarda yerleşmiş bir gerçektir.
“Bir şeye güç yetiremiyorsan onu bırak, gücün neye yetiyorsa ona bak.”
Sayfa 298 - guraba yayınKitabı okudu
İmam Tahâvî rahimehullah şöyle der: “Her kim (Allah’ı sorgularcasına): ‘Niye yaptı?’ diye sorarsa o, kitabın hükmünü reddetmiş olur. Kitabın hükmünü reddeden de kâfirlerden olur.”
Sayfa 304 - guraba yayınKitabı okudu
"O (İslâm dini) ifrat ile tefrit, teşbih ile ta'til, cebr ile kader ve emn ile iyâs arasında bulunur." (kisve-i tab'ı. Arapça kitabından alıntıladım)
İmam Tahavi
İmam Tahavi
El-Akidetü't Tahaviyye ve Şerhi
El-Akidetü't Tahaviyye ve Şerhi

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
664 syf.
8/10 puan verdi
Ehli Sünnet Akaidi üzerine yani doğru bir İslam inancının nasıl olması gerektiğini müslümanlara öğretmek amacıyla yazılmış, gayet anlaşılır ve akıcı bir Türkçe'ye çevrilmiş şahane bir eser... Okurken keyif aldım ve ilk defa öğrendiğim şeyler de oldu, ilgilenenler kesinlikle okumalı.
El-Akidetü't Tahaviyye ve Şerhi
El-Akidetü't Tahaviyye ve Şerhiİbn Ebil-İzz el-Hanefi · Guraba Yayınları · 201418 okunma
664 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Ehli Sünnet Vel Cemaatin Klasik Akidesi
Akaid ilmi iman/inanç esaslarını bir bütün olarak kapsayan ve açıklayan ilim dalıdır. Geçmişten bugüne yazılan bütün akaid kitapları da bunları kapsadığı gibi, neye inanılmayacağını, neyin red edileceğini anlatan kitaplardır aynı zamanda. Bir bakıma reddiye eserlerdir. Ve bu durum yazılan kitap hangi mezhepten/meşrepten olursa olsun, hiçbir grup
El-Akidetü't Tahaviyye ve Şerhi
El-Akidetü't Tahaviyye ve Şerhiİbn Ebil-İzz el-Hanefi · Guraba Yayınları · 201418 okunma