Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İmam Tahavi

İslam Akaid Metinleri yazarı
Yazar
9.5/10
6 Kişi
24
Okunma
20
Beğeni
1.630
Görüntülenme

İmam Tahavi Sözleri ve Alıntıları

İmam Tahavi sözleri ve alıntılarını, İmam Tahavi kitap alıntılarını, İmam Tahavi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
57 - Kıble ehlinden hiç kimseyi, işlediği günahtan dolayı, o günahı helal görmediği sürece tekfir etmeyiz.
Sayfa 32
Rivayete göre, yaratılan ilk varlık kalemdir.
Bütün mahlukat, Allah'ın levh-i mahfuzda olacağını yazdığı bir şeyin olmaması için bütün güçlerini toplayıp bir araya gelseler buna asla güç yetiremezler. Zira kıyamete kadar olacak şeyleri yazan kalemin mürekkebi kurumuştur.
Sayfa 109 - Rağbet yayınları
Reklam
Şâfiîlere göre faiz (RIBA)
Şâfiîlere göre ise faizin illeti "cins birliği ile birlikte para olma veya yiyecek maddesi olma" özelliğidir. Buna göre aynı cinsten iki para birbiriyle eşit ve peşin değişilmeli, aynı cinsten iki yiyecek maddesi eşit ve peşin değişilmelidir. Şâfillere göre yiyecek maddesi ve para olmayan şeylerde faiz söz konusu değildir. Buna göre, mesela bir kilo demir ile iki kilo demir karşılıklı değiştirildiğinde faiz söz konusu olmaz.
Sayfa 166 - MALÎ MUAMELATKitabı okuyor
Dehlevi
"Hanefi fıkhının kaynağı,İbrahim Nehaî'inin kavilleridir."
Mudârabe, bir taraftan sermaye, diğer taraftan emek ve çalışma olmak üzere kurulan şirkettir. Mudârabe akdinde sermaye sahibine "rabbu'l-mâl," parayı çalıştıran işletmeciye ise "mudârib" denir.
Sayfa 253 - MALİ MUAMELAT. FOOTNOTE.Kitabı okuyor
Zina İftirası Suçunu İşleyen Kişinin şahitliği
1911. Bir kimseye zina isnadı sebebiyle ceza olarak sopa vurulduktan sonra o kişi günahından tevbe etmiş olsun ya da olmasın bir daha o kişinin şahitliği hiçbir zaman kabul edilmez. Onun tevbesi Allah ile kendi arasındadır, bunun dışında [hukukî açıdan] etkisi yoktur. *Şafilere göre, tevbe etmesi halinde kişinin şahitliği kabul edilir.
Sayfa 501 - ZİNA İFTİRASI SUÇU VE CEZASI.Kitabı okuyor
Reklam
341. Hiç kimse başkası adına oruç tutamaz, başkası adına namaz kılamaz.
Sayfa 138 - Hanefi mezhebine göre sırf bedenle yapılan namaz ve oruç gibi ibadetlerde vekâlet söz konusu olamaz. (Footnote)Kitabı okuyor
292- İbrahim b. Merzük'un bize, Ebû Âmir el-Akadi'den, onun Musa b. Ali b. Rabâh el-Lahmi'den, onun da babasından rivayet ettiğine göre, Ukbe b. Âmir el-Cühenî şöyle dedi: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in bize namaz kılmayı ve ölülerimizi defnetmeyi yasakladığı üç zaman dilimi vardı: Güneşin doğduğu ilk andan, yükseldiği vakte kadar; güneşin tam ortada olduğu vakitten, (batıya doğru) meylettiği zamana kadar ve batmak üzere sarardığı andan, battığı vakte kadar."
Sayfa 245 - Cilt 1. Ebû Dâvûd, Cenâiz 51; Tirmizi, Cenâiz 41; İbn Mâce, Cenâiz 30.Kitabı okuyacak
526. Bir kimse muayyen bir şeyi satın alsa, bu mal satıcının elinde telef olsa satın akdi batıl olur.
Sayfa 170 - Satilan Maliın Kapsamına Giren ŞeylerKitabı okuyor
294- Muhammed b. Amr b. Yunus'un bize, Abdullah b. Numeyr > Hisâm b. Urve yoluyla babasından, onun da İbn Ömer'den rivayet ettiğine göre, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: "Namazınız bilinçli olarak güneşin doğuş ve batış anlarına denk getirmeyin. Güneşin ucu gözüktüğü zaman, ışınları iyice güçlenip belirinceye kadar namazı erteleyin. Aynı şekilde güneş, bir ucundan batmaya yüz tuttuğu an, tamamen batıncaya kadar namazı erteleyin.
Sayfa 246 - Cilt 1. Buhâri, Mevâkît 30; Ahmed b. Hanbel, Müsned, II, 13.Kitabı okuyacak
93 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.