"Makarr-ı Hilâfet-i Seniyye olan İstanbul'da ve havâlisinde sâkin ehl-i zimmet Yehûd ve Nasârâ tâ'ifesine mütekaddimden berû libâs ve hey'etlerinde ehl-i İslam'a müşâbehet halâtından tevakki ve ictinâb ve harekât ve sekenâtlarında kemâl-i meskenet ve âdaba ri'âyet eylemelere Şer'an ve örfen farîza-i zimmetleri iken bir müddetden berü mesfûrlar elyevm oldukları tarz ve reftârlarında hudûd-ı şer'ü adabı tecâvüz ile zimmete münâfi sof ve reng-âmiz çuka biniş ve hindkâri şâl kuşak ve al çuka çagşır ve İslâm'a mahsûs kakum ve su samuru ve envâ-i sâ'ireden libas giyüb" kaideyi bozduklarına hükmedilmiştir.
İrvin Cemil Schick
Cinselliğin mekân, kültür ve sosyoloji ile bağlantısını araştırıp toplum yapısının oluşumunda cinsel psikanalizin etkilerini biz okuyucuya aktarıyor yazarımız. Genel geçer olarak bilinen özgür batı cinselliğinin aksine yazarımız biz okuyucuya bu aktarımı şark, anadolu ve güney toplumları üzerinden aktarmayı deniyor. Aktarımlarında çoğunlukla Türk toplum yapısına ve Türk saray yapısına değinerek harem kültürü ve cariye unsuru üzerinde duruyor yazarımız. Yazarımız basit bir dil tercihi yerine ağır bir dil kullanımı yaparak eseri, okuyucuya benimsetme yönünden zayıf kılıyor. Ayrıca bir Türk okur olarak bazı aktarımlarda rahatsız edici ithamlar olduğunu düşünmek eseri okurken siz okuyucuları etkileyebilir. Fakat okuma yaparken her daim profesyonel okuyucu olmayı destekliyor her okumada tarafsız ve tamamen bireysel düşünce yapımızdan uzak bir okuma yapmanın doğru olduğunu savunuyorum. Eğer profesyonel okuma yapamazsak hiçbir zaman farklı pencereleri açamaz, pencereyi açmayı bırakın perdesini bile aralamak mümkün olmaz. Bu sebeple siz değerli okuyuculara profesyonel okuyuculuk sıfatını benimsemenizi, ve bu ilginç psikanaliz eserini ilginizi çektiği taktirde okuma serüveninize eklemenizi tavsiye ederim. Sevgiyle ve kitapla kalmanızı dilerim. :)
Bir insanın kendi bedeninin, hatta kendi zihinsel yaşamının bazı parçalarının ona yabancı geldiği, kendi benliğine ait değilmiş gibi göründüğü durumlar vardır.
Sayfa 205 - Tarih Vakfı Yurt YayınlarıKitabı okudu
Organların bu sıcak iklimlere özgü hassaslığından, ruhu en fark edilir biçimde etkileyen şeylerin iki cinsin bir araya gelişiyle ilgili oldukları sonucuna varılır.
Sayfa 193 - Tarih Vakfı Yurt YayınlarıKitabı okudu
Varoluşumuzun yavanlığını gidermek için baharat, çıplaklığımızın sefaletini örtmek için kumaşlar, gayrimeşru arzuların sabırsızlığını yatıştırmak yahut saklamak için korulukların gölgesi...
Sayfa 102 - Tarih Vakfı Yurt YayınlarıKitabı okudu
Her şeyi görebilirlik, birincil zihinsel ve toplumsal ilişkilerini yarıçapsal çizgilerle tanımlayan bir toplumun özlü bir geometrisini oluşturur. Merkez ile kenar arasındaki diyalektik, tek değerli bir mantık kurar.