Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Meher Baba

Meher BabaTanrı Konuşur yazarı
Yazar
10.0/10
1 Kişi
8
Okunma
4
Beğeni
1.962
Görüntülenme

Meher Baba Gönderileri

Meher Baba kitaplarını, Meher Baba sözleri ve alıntılarını, Meher Baba yazarlarını, Meher Baba yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kendi için yaşayan gerçekten ölüdür ve Tanrı için ölen gerçekten canlı.
En iyi felsefe, insan hayat sorununu sırf kendi kişisel koşullarının iniş ve çıkışları ile ilişkilendirmeksizin incelediğinde yapılır.
Sayfa 184
Reklam
Zamanın Coğrafyası
Zamanın Coğrafyası
ZAMANI UZATMAK Hızlı bir zihin hastadır. Yavaş bir zihin sağlamdır. Hareketsiz bir zihin ise tanrısaldır. Meher Baba
Meher Baba
Meher Baba
Son Söz Tanrı her yerdedir ve herşeyi YAPAR. Tanrı bizim içimizdedir ve herşeyi BİLİR Tanrı bizsizdir ve herşeyi GÖRÜR Tanrı bizim ötemizdedir ve herşeyDİR. Yanlızca Tanrı VARDlR.
Sayfa 244 - ARION YAYINEVi ☪ Ağustos 2007 (1. Basım - İstanbul)
Sonuç
TANRI anlatılamaz, hakkında tartışılamaz, teorisi yapılamaz, müzakere edilemez veya anlaşılamaz. Tanrı yalnızca yaşanabilir. Bununla beraber, entellektüel insan zihninin çırpınmalarını tatmin etmek için burada söylenen herşey ve Tanrı hakkında yapılan açıklamaların hala bir çok eksiği vardır, çok daha fazla açıklama gereklidir çünkü HAKİKAT şudur ki Gerçek idrak edilmeli ve Tanrı'nın ilahiyatı elde edilmeli ve yaşanmalıdır. Sonsuz, ebedi ve ezeli Gerçek'i anlamak Yaratılış'ın İllüzyon'undaki bireysel varlıkların AMACI değildir çünkü Gerçek asla anlaşılamaz; bilinçli deneyim ile idrak edilmelidir. Bu nedenle AMAÇ, Gerçek'i idrak etmek ve insan formunda "Ben Tanrı'yım" haline ulaşmaktır.
Sayfa 176 - Arion YayıneviKitabı okudu
Madde alemde madde duyular hayatı ile yoğun bir mücadelenin ardından, ruhun bilinci, madde beden ve onun madde ortamına odaklanıp kalmaktan ziyade ruhun Öz'üne doğru çekilmeye başlar. Birçok doğum ve ölümün ardından madde-bilinçli insan ruhu sonunda kaçınılmaz biçimde, nihai olarak onu insan formunda Tanrı-idrakine götürecek sürece taşınacaktır.
Sayfa 170 - Arion YayıneviKitabı okudu
Reklam
Tanrı, fena'nın ilk aşamasındaki orijinal mutlak boşluk haline "geçtikten" sonra kendi sonsuz "Ben Tanrı'yım" halini fena'nın ikinci aşamasında idrak ettiğinden, bu fena (yani fena fi'llah) amaç haline gelir ve öyledir de. Bu amaca ulaşılması, ruhsal bilgi ile başlayıp tüm bilinç seviyelerini geçtikten sonra Tanrı katına çıkma ile sona eren İlk İlahi Yolculuk'un sonu anlamını taşır. fenanın ikinci aşaması insanın Tanrı haline gelmesi demek olan Tanrı katına çıkmadır. İnsan şimdi Tanrı'dır ve Tanrı'nın bilgisini, Tanrı'nın gücünü ve Tanrı'nın mutluluğunu deneyimler; her ne kadar bu amaç ise de bu daha henüz "Mükemmellik" değildir. İlk ilahi yolculuk olan, fenanın ikinci aşamasında ya da fena fi'llah da insan Tanrı'ya nüfus etmiştir ve dolayısıyla Tanrı olmuştur ancak henüz Tanrı'nın hayatına nüfus etmemiştir. İlk ilahi yolculuk sonunda insan kendisinin Tanrı olduğunu ve sadece "Ben Tanrıy'ım" halini sonsuz güç, bilgi ve mutluluk deneyimleriyle birlikte tecrübe ettiğini idrak eder ve sonsuz saadet halinin tadını çıkarır. İlk ilahi yolculuk sonunda Amaç'a ulaşıldıktan sonra nadiren de olsa, Tanrı halindeki Tanrı insan olarak sonsuz saadeti bırakıp, "Ben Tanrı'yım" süper-bilincinden normal bilinç düzeyine inebilir ve beka halini deneyimlemeye başlar böylece ilahi yolculuğun ikinci aşamasına girer. Sufi terimlerinde "beka", "ikamet etme" anlamındadır.
Sayfa 129 - Arion YayıneviKitabı okudu
37 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.