Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mehmet Azimli

Mehmet AzimliSiyeri Farklı Okumak yazarı
Yazar
Derleyen
Editör
8.2/10
239 Kişi
1.134
Okunma
71
Beğeni
8,5bin
Görüntülenme

Mehmet Azimli Sözleri ve Alıntıları

Mehmet Azimli sözleri ve alıntılarını, Mehmet Azimli kitap alıntılarını, Mehmet Azimli en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Cahiliyye, Cahil Demek Değildir
Cahiliyye kelimesi her ne kadar negatif bir anlam yüklense ve genellikle böyle kullanılsa da esasen İslam ile eski dönemi ayırt etmek için kullanılan bir sözcüktür. Değilse aralarında çok keskin bir ayrım olması anlamında değildir. Cahiliyye ile kastedilen sadece “cahillik ve ilimsizlik” değildir. Böyle bir anlayış yani Cahiliyye için sürekli kullanılan bu zemmedici dil, Kur'an'dan da destek bulmaz. Çünkü Kur'an'da geçen Cahiliyye kelimesi Türkçedeki karşılığı gibi cahillik, ilimsizlik olarak değil, hilimsizlik ve uygununu yapmamak olarak zikredilir. Bu kelime Cahiliyye döneminde de böyle algılanıyordu. Müslümanlarca "Ebu Cehil" olarak anılan Amr b. Hişam da cahil biri olduğundan değil, kaba ve zorba olduğundan bu sıfatı almıştır. Hz. Peygamber'in Ebu Zer için söylediği, “Ya Eba Zer! ... sen, içinde henüz Cahiliyye bulunan bir kimsesin..." şeklindeki hadiste kastedilen de kabalık ve kötü ahlak anlamındadır. Bu bağlamda o dönem insanlarını “cahil-cuhela” gibi bir tasvirle anlatmak yerine, hak karşısında direnen ve kabalaşan insanlar olarak anlatmak daha uygun olmalıdır.
Sayfa 13 - Ankara Okulu Yayınları
Medinetu'z Zehra
Dünyada ilk uçuş denemesini 829 yılında Endülüs'lü İbn Firnas'ın yapması, ilk kumdan cam üretiminin burada yapılması sadece birkaç örnektir.
Reklam
Süryaniler, bulundukları coğrafyaya zaman zaman hakim olan Sasani ve özelikle de Bizans'tan çok yoğun zulümler görmüşlerdir. Her iki ülke de Süryanileri genelleme ezmiş ve yok etmeye çalışmıştı. Sasaniler, Süryanilere Zerdüştlük adına zulmederken,. Bizans ortadoks kilisesi ile Süryani kilisesi arasındaki İsa tabiatı konusundaki fikir ayrılığı sebebiyle zulüm uyguluyordu... Müslüman orduları bölgeye geldiğinde Süryaniler aynı dinden Bizanslılar yerine farklı dinden Araplar arasındaki ikilemde, kendilerini Müslümanlarin içinde bulmak istediler.
..."kendisine Muaviyenin Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer ile kıyası sorulduğunda:" Onlar Muaviyeden daha hayırlı idiler, ama Muaviye onlardan daha iyi idareciydi. "
Sarık/Cübbe Peygambere Özgü Bir Kıyafet Değildi
İslam Cahiliyye toplumundan ayrı bir giyim modeli önermedi. Hz. Peygamber'in giydiği elbise, sarık , cübbe ile Müşriklerin giydikleri arasında bir fark yoktu. Yani insanlar İslam'a girince giyim tarzlarını değiştirmediler." Bu sebepledir ki Hz. Peygamber, savaşlarda parola kullanmak zorunda kalmıştır. Çünkü bugünkü gibi "mavi bereliler-bordo bereliler" şeklinde askeri bir üniforma bulunmuyordu. Bu sebeple bazen Müslümanlar savaş meydanında Müşrik zannederek birbirini öldürüyorlardı.
Sayfa 139 - Ankara Okulu Yayınları
Ashab-ı Uhdud
Himyerilerin bulunduğu bölgede putperestlik hakim idi ve “Nasr" isimli puta taparlardı. Sonraki yıllarda Habeşlilerin istilasına uğradılar ve Hıristiyanlık yayılmaya başladı. Bizanslılar da bölgeye hakim olmak ve ticari faaliyetlerini genişletmek için Hıristiyanlığın bölgede yayılmasına destek veriyorlardı. Bu amaçla bölgeye papazlar göndermişler ve Necran'da bir manastır inşa ettirmişlerdi. Diğer bir din olan Yahudilik bölgeye tüccarların yaptığı seyahatler sonucu ulaşmıştı. Yahudiliği seçen kral Zu Nuvas, Yosef adını almış ve bölgede Hıristiyanlığı yok etmek amacıyla Necran'a saldırmıştı. Kur'an ifadesiyle muvahhit mümin Hıristiyanları Yahudiliği kabule zorlamıştı. Kabul etmeyenleri "Uhdud” adı verilen içi ateş dolu çukurlara atarak diri diri yakmıştı.
Sayfa 33 - Ankara Okulu Yayınları
Reklam
Abi niye böyle yapıyorsunuz?
Kişi de kabilesinin çıkarı için sorgulamaksızın her şeyi yapmalıydı. Asabiyet kuralı bunu gerektiriyordu. Talha en-Nemri, Müseylime'ye hitaben, "Senin yalancı olduğuna şehadet ederim; Muhammed'in de doğruluğuna şehadet ederim, fakat Rabiaoğullarından olan bir yalancı, bizim için Mudar'ın doğru olan peygamberinden daha iyidir." şeklindeki sözü bunun en güzel kanıtıdır. Meselenin iyi anlaşılmasına yardım etmek için şu anekdotu aktaralım: Hz. Peygamber'in, rakipleri olan Mudar kabilesinden çıkmasına içerleyen bir Rebiali (Abdullah b. Hazim) şöyle demiştir: “Rebia, peygamberini Mudar'dan gönderdiğinden beri Allah'a küsmüştür." Bunu ona söyleten şey kabile asabiyetidir. İslam ile birlikte asabiyet tamamen ortadan kaldırılmadı. Çünkü alternatif bir yapılanma ortaya koymadan eski sistemin yok edilmesi tamamen bir kaos meydana getirmiş olacaktır. Bu sebeple asabiyetin getirdiği bazı olumsuzluklar düzeltilse de genel olarak devam ettirildi.
Sayfa 58
İnsanların sırlarını açığa çıkarmaya çalışma ve açığa vurduklarıyla yetin.
Sayfa 170Kitabı okudu
Biz de eskiden böyle Kur'an okur ve ağlardık. Ancak şimdi kalplerimiz katılaştı, ağlayamıyoruz.
Sayfa 36 - Ankara Okulu
Bunu hiç düşünmemiştim
Huzaalılar döneminde Mekkelilerin putlara tapmaya başladığı ile ilgili anlatımlar doğru değildir. Bu bağlamda Hübel'i Mekke'ye getirenin Huzaalı Amr b. Luhay ve onun kötü adetlerin başlatıcısı olduğu şeklindeki Kureyşi söylem ve onun cehennemdeki hali ile ilgili Hz. Peygamber'den nakledilen tasvirler ihtiyatla karşılanmalıdır. Çünkü Kureyşlilerin Mekke'den çıkardıkları Huzaalıları kötülemeleri gayet doğaldır.
Sayfa 41
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.