Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mehmet Azimli

Mehmet AzimliSiyeri Farklı Okumak yazarı
Yazar
Derleyen
Editör
8.2/10
239 Kişi
1.123
Okunma
71
Beğeni
8,5bin
Görüntülenme

Mehmet Azimli Gönderileri

Mehmet Azimli kitaplarını, Mehmet Azimli sözleri ve alıntılarını, Mehmet Azimli yazarlarını, Mehmet Azimli yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hz. Peygamber'den hemen önce Arabistan'da yaşayan Halid isimli bir Arap peygamberin kızı , Hz. Peygamber'den İhlas suresini dinleyince, "Babam bu sureyi okurdu." demiştir.
İbn Rüşd'ün sürgünde ölümü
Endülüs'teki siyasi karışıklıkların çoğalması, gerekse de onun felsefi yorumları yüzünden İbn Rüşd gibi dev bir filozof bu karışıklıkların içinde mağdur oldu; dayak yedi, sefil günler geçirdi ve perişan bir halde hayata veda etti... Lucena'ya sürüldü, ayrıca kitapları yakıldı. Cuma namazı için şehre girince Kurtuba Ulu Camii'nden zorla çıkartılarak dövüldü ve kovuldu. Avrupalıların Aristo'nun eserlerinin en meşhur şarihi (açıklayıcısı) olduğu için övdükleri ve "Averroes" diye isimlendirdikleri İbn Rüşd, sürgündeki son üç yılın sonunda 1198'de gittiği Marakeş'te öldü.
Reklam
Aristo'nun eserlerinin çeviricisi: İbn Rüşd
Aristo'yu İbn Rüşd sayesinde tanıyan Avrupa ona çok önem verdi... En önemli öğrencisi olan Yahudi İbn Meymun onun yolundan devam etmiştir. Dolayısıyla onun eserlerinin bugüne gelmesini Yahudi filozoflara borçluyuz. Ona o kadar sahip çıkmışlardır ki, İbrani dilinde Tevrat'tan sonraki en yaygın eserler İbn Rüşd'ün eserleri olmuştur.
İbn Rüşd (1126-1198)
İbn Rüşd, din ile aklın çatışmasında aklı tercih edip dini yorumlamak gerektiğini belirtiyordu. Bu düşünce o tarihte Avrupa'da çok cüretli ve çok ileri bir düşünce idi.
Buhari (810-870)
Buhari, valinin kendisini ayağına çağırmasını, ilmi ayaklar altına almak olarak nitelemiş ve reddetmiştir.
Ebu Hanife, "Beni gasp edilmemiş topraklara gömün" şeklindeki vasiyeti ile de adeta haksızlıklara ölümünden sonra da karşı çıkmayı sürdürmüştür. Ebu Hanife'nin bu vasiyetini duyan Halife Mansur, "Bedenin gibi cesedin de bana karşı" demek zorunda kalmıştır.
Reklam
Halife (Osman), Abdullah b. Mesud'un içeri girdiğini görünce "Bakın bakın, kusmuk ve pislik üzerinde dolaşan bir kara böcek geldi" diyerek ona hakaret etmiş... Hz. Aişe, halifenin İbn Mesud'a yaptığı hakaretlere, "Ey Osman! Sen Hz. Peygamber'in arkadaşına bu sözleri nasıl söylersin!" şeklinde müdahale edince Hz. Aişe'ye çok kızan halife ceza olarak onun tahsisatında (ödeneğinde) kesinti yapmıştı.
Ebu Zer, Muaviye'nin Şam'da yaptırdığı saray için; Müslümanların malından yapıldıysa haram, kendi malından yapıldıysa israf olduğunu söylüyor.
temel sorunları
...kendilerini Allah'ın dininin mensubu değil, sahibi gören hakikat tekelcileri hala tahakkümlerini pervasızca sürdürmektedir. Yeter ki ellerine güç ve imkan geçmeyedursun; kin ve düşmanlıklarını fiilen göstermekten çekinmiyorlar.
Sayfa 9 - SunuşKitabı okuyor
Cahiliye döneminde Cuma günü hutbe sırasında baston veya kılıç taşımak bir kuraldı ve bu uygulama Hz peygamberden sonra halifelere geçmiş ve bugüne kadar gelmiştir
Sayfa 91
Reklam
Cahiliyede diğer günlere göre cuma gününe daha bir önem atfedilir, o güne mahsus ibadet edilir, hatta İslamiyette olduğu gibi o gün hutbe verirlerdi. Bu uygulamayı Hz Peygamberin dedelerinden Kab b. lüey başlatmıştı. Araplar daha önceleri bugüne Arûbe diyorlardı. Bu ismi Cuma şeklinde değiştiren de Kab b. Lüeydi. Cuma günleri verdiği hutbede yer gök arasındaki farkı düşünmeyi ve ibret almayı, akraba ile ilgilenmeyi, yetimleri ve fakirleri gözetmeyi, selamı yaymayı tavsiye ederdi.
Sayfa 90
Tahannüs
İbranice "tahannuth" kelimesi ile aynı köktendir. İnziva ve itikaf ile benzerlik arz eden tahanüs olayı, Mekkeliler arasında biliniyordu. Müşrikler Ramazan ayı gelince hira'da bir aylık tahanüstten sonra Şevval ayının hilalini görünce dağdan inip Kabe'yi tavaf ederlerdi. Hz peygamberden önce Hira Mağarasında dedesi Abdulmuttalip Ramazan ayı hilalini gözetlemiş ve Hilal'i görünce bir ay boyunca burada tahanüs yapmıştı. Mekke'deki muvahhitlerden olan Zeyd Bin amr da hira'da tahanüs yapanlardandı. Peygamberin de Müslümanlık öncesi gerçekleştirdi bu uygulama, müşrik Mekkeliler arasında yaygındı. Tahanüs esnasında aileleriyle beraber olmazlardı. Bu bir anlamda İslamiyet sonrası itikaf uygulamasının benzeriydi. Müşrikler burada dua ve salavat türü yakarışlar içinde bulunuyorlardı. Yaptıkları bu tür iyi amellerden dolayı mükafat bekliyorlardı.
Sayfa 78
147 syf.
8/10 puan verdi
İslam Dini Cahiliye ile Anlaşılabilir
Bu inceleme ve bu kitaptan yaptığım alıntıları medium hesabımdan okumak için tıklayınız: sametonurr.medium.com/2f6f3afbf2b3 "Siyeri Farklı Okumak" ve "Dört Halifeyi Farklı Okumak" serileriyle tanınan Mehmet Azimli'nin "Cahiliyye'yi Farklı Okumak" kitabı, genel kabul haline gelmiş olan İslam yenidir
Cahiliyye'yi Farklı Okumak
Cahiliyye'yi Farklı OkumakMehmet Azimli · Ankara Okulu Yayınları · 2015189 okunma
"Biz de eskiden böyle Kur'an okur ve ağlardık. Ancak şimdi kalplerimiz katılaştı, ağlayamıyoruz."
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.