Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Oktay Aslanapa

Oktay AslanapaTürk Sanatı yazarı
Yazar
8.1/10
57 Kişi
239
Okunma
17
Beğeni
1.764
Görüntülenme

Hakkında

17 Aralık 1914'de Kütahya'da doğdu.1938 yılında İstanbul Üniversitei Edebiyat Fakültesini bitirdi.Türk ve İslam Sanatı ihtisasını Almanya ve Avusturalya'da tamamladı.1943 mayısında ''Die osmanischen Beitrage zur islamischen Baukusnt'' adlı teziyle doktorasını verip yurda döndü.Aynı yıl İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde yeni kurulmuş olan Sanat Tarihi Bölümüne asistan olarak atandı.1948 yılında ''Osmanlılar Devrinde Kütahya Çinileri'' teziyle doçent,1960 yılında da Profesör olarak Sanat Tarihi Kürsüsü Başkanı oldu.1963'te Türk ve İslam Sanatı Kürsüsü'nü kurdu.1977'de Sanat Tarihi Enstitüsü Müdürlüğü'ne seçildi.1982 yılı düzenlemelerinden sonra Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü,Sanat Tarihi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi ve Sanat Tarihi Araştırma Merkezi Müdürü olarak çalışmalarını sürdürdü. 1946-1949 yıllarında Prof.Ernst Diez'le1953-1958 yıllarında Prof.Kurt Erdman ile çalıştı.1960 yılından beri Diyarbakır,İznik,Kalehisar,Kayseri-Keykubadiye,Konya,Van ve Bursa-Yenişehir'de Türk Sanatı ile ilgili kazılar yaptı ve sonuçlarını yayınladı.Çok sayıda lisans,doktora öğrencisi yetiştirdi ve tezlerini yönetti.1986 yılında I.Milletlerarası Türk Çini Kongresini tertipledi. Yurtdışında birçok Üniversite de misafir prof. olarak ''Türk ve İslam Sanatı'' üzerine dersler verdi. Kitap,makale ve ansiklopedi maddeleri olmak üzere yüzü aşkın Türkçe ve yabancı dillerde yayımlanmış eserleri vardır.
Unvan:
Sanat tarihçisi,akademisyen
Doğum:
17 Aralık 1914
Ölüm:
1 Nisan 2013

Okurlar

17 okur beğendi.
239 okur okudu.
13 okur okuyor.
305 okur okuyacak.
4 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Hoşgörü
Büyük insan, kumandan ve namlı bir idâreci olan 1. Sultan Murad'ı Sırp Sındığı'nda ve 1. Kosova Meydan Muhârebesi sonunda bir ricâcı çehresiyle yanina sokulan Miloş Kabloviç ismindeki Sirbin kahbece şehîd ettiği mâlûmdur. Pâdişâhın ölümü ile, çok nâzik bir anda memleketin bağrında açılan bu yara, karşısında Türk adâleti, Sırp toplumundan intikam almak gibi şânından sayılmayan bir mukabelede bulunmak şöyle dursun, Sırp milletinin Milos Kabloviç adına bir ki- lise inşâsını bile hoş görmekle, XX. Asrın mantığına ve politikasına sığmayan bir âlîcenaplık ve genişlik göstermiştir.
Âşık Paşa'nın en tanınmış eseri Garibnâme'dir. 1200 beyit tutarında ahlâkî - tasavvufî bir mesnevî olan eserini, müellif, Türklere sulûk âdâbını öğretmek maksadıyla yazmıştır.
Reklam
Bu durgunluk, daha önce- ki devirleri ve aynı devir İran çini merkez- lerini gölgede bırakan yepyeni bir çini sa- natının doğuşunu hazırlamıştır ki bu da Osmanlı devri çinileridir.
Yörük
Yörük deyiminin kavmî hiçbir manası olmayıp sadece göçebe demektir.
Sayfa 12
Bursa ulu cami minberi
1399 yılında Sultan Yıldırım Bayezid' in emriyle yapılmıştır. Ustası Antepli Daki oğlu Abdülaziz oğlu Hacı Mehmet'dir. Bu, daha önce Manisa Ulu Ca- mii minberini de yapan ustadır. Minberin genel tertibinde benzerlik var- dir.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
453 syf.
·
Puan vermedi
Zamanında restorasyon bölümünde hocaların tavsiye ettiği , Türk tarih ve sanatı ile ilgilenenlerin ayrıntılı bilgi bulabileceği çok güzel bir kitap .
Türk Sanatı
Türk SanatıOktay Aslanapa · Remzi Kitabevi · 201199 okunma
453 syf.
10/10 puan verdi
·
31 günde okudu
Sanat tarihi ve türevleri ile ilgiliyseniz elinizde ki en iyi Türk Sanat tarihi kronolojisine sahip kitabı kesinlikle budur. Türk tarihi ile sanatını çok iyi ama termolojik olarak açıklıyor bu yüzden sözlük ile okumak daha iyi
Türk Sanatı
Türk SanatıOktay Aslanapa · Remzi Kitabevi · 201199 okunma
646 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
1972 yılında, başlangıcından Büyük Selçuklu devrinin sonuna kadar I. cildi ve 1973'te Anadolu Selçuklularından Osmanlılara kadar olan II. cildi basılan Türk Sanatı kitaplarının Önsözünde, Osmanlı devri mimarisinin üçüncü bir cilt halinde hazırlanacağı yazılmıştı. Aradan geçen on yıldan fazla zaman içinde bu çalışmalar elden geldiği kadar geliştirilerek artık daha fazla gecikmeden baskıya verilmiştir. Üstad Ekrem Hakkı Ayverdi, başından Fatih Sultan Mehmet Devri sonuna kadar Osmanlı mimarisini dört büyük cilt halinde, ayrıca Avrupa'da Osmanlı mimari eserlerini de yine dört büyük cilt halinde olmak üzere büyük boyda sekiz ciltlik külliyatı ile Osmanlı mimarisi ve medeniyetinin sağlam temellerini en iyi şekilde aydınlatmış ve değerlendirmiştir.
Osmanlı Devri Mimarisi
Osmanlı Devri MimarisiOktay Aslanapa · İnkılap Kitabevi · 20059 okunma