Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sonia Moore

Stanislavski Sistemi yazarı
Yazar
9.5/10
6 Kişi
37
Okunma
0
Beğeni
780
Görüntülenme

Sonia Moore Sözleri ve Alıntıları

Sonia Moore sözleri ve alıntılarını, Sonia Moore kitap alıntılarını, Sonia Moore en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yazarın metni oyuncu onu analiz edene de yazarın kastettiği anlamı meydana çıkarana kadar ölüdür.
Oyunculuk
Yaşamda biz insanlar hakkında nasıl bilgi ediniyorsak, seyirciler de sahne üzerindeki karakterler hakkında o şekilde bilgi edinirler - yani karakterin amaçları tarafından yönlendirilen fiziksel eylemler vasıtasıyla. Bir eylem bir karakterin verili bir anda neyi, niçin yaptığını açıklar.
Reklam
Etiğin tiyatronun başarısında çok önemli olduğuna inanan Stanislavski çok yetenekli oyuncuların bile, eğer grubun uyumlu atmosferine katkıda bulunamıyorlarsa, gözden çıkarılabileceklerini söylüyordu.
Oyunculuk üzerinde....
Birçok oyuncu diğerleri replikleri söylerken dinlenir ve sadece kendi repliklerini konuşmak zorunda olduğu zaman canlanır. Canlandırdığı karakterin sahne üzerinde sürekli olarak yaşayabilmesi için, oyuncunun diğer karakter konuşurken, vücuduyla ifade ettiği iç monologlara sahip olması gerekir, çünkü oyuncunun sahne üzerinde olan her şeye içe ve dışa dönük olarak tepki vermesi zorunludur. Sahne üzerinde esler ve duraklar vardır; oyuncu sahne üzerindeki yaşamı sürekli kılmak için bunları etkin düşüncelerle doldurmalıdır.
Sayfa 102Kitabı okudu
Oyunculuk
Vücut sahnede hiçbir söz yokken, sessizlikte ''konuşmalıdır''
Reklam
Oyunculuk
Artık oyuncu sahneye çıkmadan önce kendini bir deneyimi yaşamaya zorlamıyor, sahne üzerine basit bir fiziksel eylemi icra etmek için çıkıyordu. Oyuncu eşsiz fiziksel eylemi yerine getirirken, eylemin psikolojik tarafını refleksif olarak işin içine sokuyor ve bu da çoşkuları içeriyordu.
Oyunculuk
İnsanın her eylemi belli bir amaca ve ''ne yapıyorum?'', ''niçin yapıyorum?'', ''nasıl yapıyorum?'' soruların yanıtlarına sahiptir. Bir oyuncu sahne üzerinde bulunma nedeninin o an neyi, niçin yaptığını iletmek olduğunu unutmamalıdır.
Oyunculuk halüsinasyon görmek değildir!
Sahnede inanmak, oyuncunun kendini halüsinasyonlar görmeye zorlaması ya da hipnotize etmesi anlamına gelmez. Gerçekten Kral Lear olduğuna inanan oyuncu delirmiştir. İnançla kastedilen, oyuncunun sahne üstündeki şeye ya da kişiye seyircinin onun ne ya da kim olduğuna inanmasını istiyorsa oymuş gibi davranmasıdır. Oyuncu sahne üzerindeki arkadaşının babası ya da imparator olmadığının farkındadır, fakat arkadaşına babasıymış yada imparatormuş gibi davranabilir.
Oyunculuk üzerine...
Oyuncu sadece, şu soruya cevap vermeyi denemelidir... ''Eğer ... yerinde olsaydım ne yapardım?... Bu soruyla oyuncunun kendisini verili koşullardaki X kişisi olduğuna inanmaya zorlaması gerekmez.. ''Eğer'' bir varsayımdır, bir şeyin gerçekten var olduğuna ima yada iddia etmez. ''Eğer'' sayesinde oyuncu kendisi için problemler yaratır. Bu problemleri çözmek için harcadığı çabaysa onu doğal bir biçimde içsel ve fiziksel eylemlere götürecektir.
14 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.