Yorum

Oldi isimli okurun asıl gönderisini gör
Oğuzhan Âsım Güneş okurunun profil resmi
3. Mısraya ek; yine Kerim olan Kitap’ta yıldız üç manayı karşılar; 1. Aydınlatmak için (Osmanlı Kızıl Elma Ülküsü ile Cihanı Nübüvvet nuru ile aydınlatmayı hedefliyordu) 2. Yön tayin etmek için (Osmanlı İslam coğrafyasının hamilinin yapıyordu) 3. Göğü süslemek için (İslamiyet bu milleti imar edip, edep ile süslüyordu) 19. Mısraya ek; “Doğacaktır sana vaad ettiği günler Hakk’ın” mısrasında Saff Suresi 8. Ayete atıf vardır (Allah Nurunu tamamlayacaktır) 20. Mısraya ek; Sıkıntılı bir durumun içinde bulunan bir kimseye vaatte bulunurken, kesin bir tarih belirtmeniz gerekir. Fakat Milli şairimiz, Necip milletimizin İmanından aldığı referans ile gayba tevekküle, müşkülatta cehde davet ediyor. Buradan da anlıyoruz ki; bu millet sefere çıkarken zaferi değil cihadı arzuluyor. (Sefer bizden, Zafer Allah’tan anlayışı) 21. Mısraya ek; Milli şairimiz “toprak!” vurgusu yapıyor. Aslımızın toprak olduğunu, Atamızın topraktan yaratıldığını, ila-nihai toprağın can ve kan kadar mukaddes olduğunu anlıyorum. 21. Mısradan 28. Mısraya kadar söylev tarzı kullanılmış. Hitap ve yükseliş var. Fakat 29 ve 30. Mısralarda tonaj düşüyor ve yumuşuyor. Dikkat edilirse; 29’da kadar millete hitap var. 29 ve 30’da Hakk’a yakarış var. Bu Kuran-ı Kerim kıraatinde bir düstur. Cehennem ve azap ayetleri yüksek sesle okunur, cennet ve mükafat ayetlerinde ton düşer. Yani mezkur mısralarda cehennemvari bir atmosfer var. 29 ve 30da ise Rahmet. (Dua ile rahmeti perçinlemek...) 33. Mısraya ek; Vecd kelimesi kullanılmış. Cezbe kelimesiyle kardeştir. Cezbe ise tasavvufta maneviyatın çok yoğun şekilde kalbe hücum edişiyle tezahür eder. Oldukça şiddetli ve bastırılamaz. Vatanın bölünmez bütünlüğünün yeniden sağlanmasını bununla eşdeğer tutuyor. Milli şairimiz huşu yerine vecd kelimesini kullanıyor. Zira savaşın ardından gelen Zafer coşkuludur. Bu coşkuyla yapılacak en manidar şey secde etmektir. 37. Mısraya ek; Şafak ibaresi kullanılmış. Şafak kuşatıcıdır. Yine Vatanın bölünmez bütünlüğüne işaret etmektedir. 38. Mısraya ek; Helalleşmek, nihayete kavuşturmaktır. Dökülen kanlar zalim eliyle döküldüğü için de “bu zulmü artık bitsin” manasını taşır
Oldi okurunun profil resmi
Ben yalnızca 3. yü çıkarmıştım. Çok doyurucu oldu teşekkür ederim.. Allah bir kez daha şairimizden, şiiri isteyen ordumuzdan ve kabul eden 1. TBMM delegelerinden razı olsun.
Oldi okurunun profil resmi
19. Mısra da çok iyi tespit
Oğuzhan Âsım Güneş okurunun profil resmi
Amin... çok kıymetli bir çalışma olmuş. Emeğinize ve yüreğinize sağlık
Oldi okurunun profil resmi
Çok Teşekkür ederim arkadaşlarım adına da.. Keşke okullarda böyle bir ders olsa. O kadar saçma ve gereksiz dersler var ki.. Eminim çok faydalı olur.. Ama İstiklâl Marşı ülkenin sistemine ilkelerine ters. Yaparlar mı zor :)
꧁ İzzeddin el Kassam ꧂ okurunun profil resmi
Devleti dinsiz olan bir ulkede zor. :) İnsanımız duyarak bile milli bir şuura kavuşamasin hislenemesin etkilenemesin diye bestesini bile bilinçli yaptılar. Devlet de dinsiz olunca koyun gibi yedi. :)
Oldi okurunun profil resmi
Dini olmasın hadi. Onuru da yok. İstiklâl Marşı Verme dünyaları alsanda bu cennet vatanı diyor. Bizimkiler gırla satıyor, millet demiyorum. Toprağını gâvura satan Türk olamaz zaten. Namahrem el değmesin diyor. Bizimkiler gâvurları camiye dolduruyor. Neymiş imana gelirlermiş. Önce sen gel imana da sonra gavuru getir 😆
꧁ İzzeddin el Kassam ꧂ okurunun profil resmi
Din olmayinca onurun olmamasi normal. 😊 Ve inan ben bu millet diyorum. Müslüman gibi yaşayamayan türkte türklük mü ariyorsun.😊 - “Bir kavim kendini bozmadıkça Allah onları bozmaz.” (Rad, 13/11) - “Kemâ tekûnû yuvella aleyküm” (Siz nasıl olursanız yöneticileriniz de öyle olurlar). “A’malüküm ummalükum” (amelleriniz yönetcilerinizdir, onlar sizlerin eseridir) (bk. Acluni, I / 146, II / 127) denilmiştir. - “Davranışları sebebiyle zalimlerin bir kısmını diğer kısmına yönetici yaparız.”(En’am, 6/129) - “Allah her dönemin hükümdarını halkın kalbine göre gönderir. Onları düzeltmek isterse salih birini, helak etmek isterse kötü birini hükümdar olarak gönderir." (bk. İsra, 17/16) Eğer ipini Allahin eline verdiysen, çekilmesini bileceksin. Bir Kafir gibi serbest bırakıldığımızı mı saniyorsun. Nasıl bir millet olduğumuz ortada değil mi?😉
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.