Bir gün hepimiz unutulup gidecektik.Kimse bizim için dua etmeyecek, bizi hatrlamayacaktı. Öyleyse ben Allah'ın rahmetini celbedecek şeyleri yapmalıyım ki kimse hatırlamadığı zamanlarda beni hatırlayacak Rabbim bana merhamet etsin.
Dua etmek, bir seyi istemekten çok, bir vazifedir mümin için. İstediğini vermedi diye kızma. Vereceğini geciktirdi diye telaş etme, sonuç senin istediğin gibi olmadı diye öfkeye kapılma. Rabbin senin mevlandır. Ben bile O'nun seni sevdiği kadar sevmem, sevemem.
İnsan kendisine verilen hayat nimetinin teşekkürünü bile yapamazken ha bire yeni
şeyler ister. Allah hep verir hep verir.Bir kere de vermeyince veya hikmeti gereği geciktirince hemen Rabbini itham eder.