Su

Kitap okuyorum fakat hiç ak­lımda kalmıyor.
Ya da şu şikayeti sıklıkla duyarız: "Kitap okuyorum fakat hiç ak­lımda kalmıyor." Burada da insanlar genellikle akıllarında kalanın ne olduğunu kitabı bitirip düşündüklerinde "Neyi hatırlıyorum?" sorusuna verdikleri cevapla ölçerler. İşin aslı bu sadece bir hafıza sınamasıdır. Oysa öğrenmek böyle değil, küçük bir çocuğun süt içmesi gibidir. Süt nereye gitti? Koluna mı gövdesine mi? Hangi süt damlası hangi eti oluşturdu? Bunları bilmek imkansızdır. Vakıada gözlenen şey, çocuğun büyüdü­ğüdür. Kitap okumak da yaklaşık bunun gibi bir şeydir.
İnsan ve Duygular