Okuduğum tekrar tekrar okumak isteyeceğim bir kitap. Nefis terbiyesini ,koşulsuz sevgiyi yolculuğumda bana ciddi anlamda rehber olan bir kitap. Hallâc-ı Mansûr gibi olmak.
Kral dondurucu bir kış mevsiminde gecenin soğuğunda nöbet tutan muhafıza sordu:
“Üşümüyor musun?
Muhafız:
“Alışığım sayın kralım" dediğinde
Kral:
"Olsun, sana sıcak tutacak elbise getirmelerini emredeceğim" dedi ve gitti.
Ancak bir süre sonra içeri girdiğinde emri vermeyi unuttu...
Ertesi gün duvarın yanında muhafızın soğuktan donmuş cesedini gördüler, duvarın üzerinde şöyle yazılıydı:
“Soğuğa alışkındım; fakat senin sıcak elbise vaadin beni öldürdü..."
Türlü vaatlerle insanları bekleterek,bir umuda bağlayarak kesinlikle imtihan etmeyin. Çünkü insan bekledikçe değişir. Beklettiğiniz insan hakkınızda telafisi imkansız olumsuz düşüncelere girer.
Önce umudu öldürürsünüz sonra herşeyi…