"Bakın , duyguların bir mantığı var . Duygular olmasaydı insanlar birbirleriyle ilgilenip birbirlerini kollamazdı ve eğer birbirlerini kollamasalar soyları tükenmiş olurdu . Başkalarını kollamak kendini kollamaktır ."
"Gece rüyalarının genel anlamda uyanıkken kurulan hayallerin tekrarı olduğu söylenebilir... Hayaller ile rüyalar arasındaki en belirgin fark hayallerin göreceli olarak daha kolay anlaşılmasıdır , rüyalar ise genellikle anlaşılmazdır ."
"Fazla sevgiyle yapılan eğitim de sevgisiz yapılan eğitim kadar tehlikelidir....
Fazla sevgi kullanılan durumlarda, çocuktaki sevgi arzusu sınırlarını aşar ; sonuç olarak ortaya bir ya da daha fazla kişiye bağlanmış, ondan ayrılmak istemeyen bir çocuk çıkar..."