İyilik, evvelemirde her insanın saygın olduğunu, her insanın yaşamaya hakkı olduğunu, her insanın saygı görmeye hakkı olduğunu teslim etmekle başlar. İyilik, bütün varlığın birbirine bağlı olduğu bilinci ve hepimizin aynı varlığın değişik yansımaları olduğumuz inancıyla ortaya çıkabilen bir şeydir.
“Günah bir yaradır, leke değil. İyileştirilmesi, tedavi edilmesi gerekir.” Kötülüklerimizle bir başkasını yaraladığımızda, tövbe ile silinebilecek bir leke değil, kendi elimizle, aktif bir nedametle iyileştirmemiz gereken bir yere bırakırız. Yaratan, lekeler konusunda rahmeti gazabını aşmışken, yaraları nasıl iyileştirdiğimize dikkat kesilir.