O kötülüğün bekçisi olmak, onun için tetikte bekleyerek gördüğümüz yerde onu bastırmak ve yok etmek zorundayız, o kötülüğü içimizde ıslah etmek zorundayız. Kendi nefsimize engel olmak zorundayız; firavunlaşmamıza, egolaşmamıza, tiranlaşmamıza... Egomuzu, kendi nefsimizi her gün sigaya çekmek zorundayız. İnsan kendisine hâkim olabilmekle insanlık yolunda bir mertebe kazanır.
Sevgi, merhamet, diğerkâmlık, bakım veren kişiden çocuğa geçen şeyler. Anne ve baba çocuğa iyi ahlak vermek istiyorlarsa, yüksek seciyeli ve karakter sahibi bir çocuk yetiştirmek istiyorlarsa kendileri de öyle olacaklar. Biz anne babalar olarak ahlaklı, empatik, sevgi ve merhamet dolu, vicdanlı bireyler olursak çocuk da o değerleri alıp içselleştiriyor.