Mustafa Kemal, 1934'te kabul edilen Soyadı Kanunu'ndan sonra kendisine verilen soyadıyla anılmaya başladı. O halkının babasıydı, Atatürk'tü. "Mustafa" olarak doğmuş, "Kemal" le büyümüş, "Paşa"yla tanınmış, "Gazi"yle lider olmuş ve sonunda "Atatürk"le halkın atası kabul edilmişti.
Bir gün Atatürk'ün doktorlarından biri bana "Arkadaşınızı hiç kıskanmadınız mı? diye sordu.
Bir süre samimiyetle düşündüm ve ona şöyle cevap verdim:
"Belki bir zamanlar ben niye onun kadar önemli olamıyorum diye düşünmüşümdür.
ama sonra emin olun böyle bir duyguya kapılmadım. Bu duygu şuna benziyor:
Ağrı Dağı'nı kıskanabilir misiniz?
Ya da gökten geçen bir bulutu?
Ya da denizi?
Mustafa Kemal'i kıskanmak,
İşte o kadar akıl dışı birşey benim için."