📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
NASA'nın ayakkabıyla bile girmeyin dediği, oluşumu için 2milyon yıl gereken Salda gölümüze siyah yol asfaltı dökmüşler.
NASA'nın ayakkabıyla bile girmeyin dediği, oluşumu için 2milyon yıl gereken Salda gölümüze siyah yol asfaltı dökmüşler.
NASA'nın ayakkabıyla bile girmeyin dediği, oluşumu için 2milyon yıl gereken Salda gölümüze siyah yol asfaltı dökmüşler.
NASA'nın ayakkabıyla bile girmeyin dediği, oluşumu için 2milyon yıl gereken Salda gölümüze siyah yol asfaltı dökmüşler.
NASA'nın ayakkabıyla bile girmeyin dediği, oluşumu için 2milyon yıl gereken Salda gölümüze siyah yol asfaltı dökmüşler.
NASA'nın ayakkabıyla bile girmeyin dediği, oluşumu için 2milyon yıl gereken Salda gölümüze siyah yol asfaltı dökmüşler.
NASA'nın ayakkabıyla bile girmeyin dediği, oluşumu için 2milyon yıl gereken Salda gölümüze siyah yol asfaltı dökmüşler.
Köpek sorunu üzerine bilindiği gibi herkes ikiye bölünmüş durumda, kimi uyutulsun diyor, kimi ananı uyut sen diyor ve konuya bilimsel açıdan yaklaşan pek yok. Böyle bir sorun var mı var, çözümü var mı evet o da var.
Hazırsanız başlayalım. Romanya'da 2010'larda aynı Türkiye'deki gibi sahipsiz köpek sürüleri sorunu varmış. 2012'de sırf Bükreş'te 3300'ü çocuk 16000 küsür kişi sokak köpekleri tarafından ısırılmış. Özellikle Japon bir turisti öldürünce kıyamet kopmuş, resmen köpek avı başlamış, ne kadar manyak varsa köpekleri yakarak, vurarak öldürmeye başlamış. Aynı bizdeki gibi ülke aktivistler ve köpek düşmanları olarak ülke ikiye bölünmüş, aktivistler kurtarabildikleri kadar köpeği kurtarıp Almanya'ya sahiplendirmişler. Neticede 2013'de yasa çıkıp kalan bütün köpekler itlaf edilmiş. Bugün ise o günleri mumla arıyorlarmış, sokak köpeği nüfusu 3 katına çıkmış. Barınakları ise bizimkilerden farksız. Açlıktan birbirini yiyen hayvanlar vs vs. Şuan hala aynı durumdalar.
Kaynak : en.m.wikipedia.org/wiki/Street_dog...
Hollanda ise, sokak hayvanlarından en çok çeken ülke çünkü yaygın bir kuduz varmış. 1996'da çıkardıkları yasayla , aşıla, kısırlaştır yerine bırak programını hayata geçirmişler. Dünyada sokak hayvanı sorununu çözen ilk ülke olmuşlar üstelik tek bir köpek öldürmeden. Bir kısırlaştırma seferberliği başlatmışlar, terketmelere, üretmelere ağır cezalar vermişler. Barınakları ise rehabilite merkezi haline gelmiş ve barınaktan sahiplendirmeyi teşvik etmişler. Bugün ise sokak hayvanları sayısı 0(sıfır). Kaynak : noozhawk.com/dr-bonnie-frank...
Özetlersek, çözüm itlaf değil, zaten bizde de ne kadar köpek var Hayırsızada'ya bıraktılar, bugünkü durum ortada. Çözüm belediyelerin işini tam