42abdullah35

42abdullah35
@42abdullah35
Öğretmen
İzmir
Konya
85 okur puanı
Nisan 2024 tarihinde katıldı
"İnsanın toprağı aşk şebnemi ile yoğruldu. Ruhun damarına aşk neşteri vuruldu. Ondan bir damla aktı. Ve ona da "gönül" adını verdiler" aşkın gözyaşları/Hz. MEVLÂNA...(Sinan Yağmur)
Düşünce
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Türkülerde kalsaydı keşke hasret ve sevda Keşke bahar tutuşmasaydı böyle eteklerinde Bak, adı değişti mevsimlerin hepsi SONBAHAR Türküler pimi çekilmiş bir bomba artık dilimizde" Demiş biri
Duygu/Düşünce
"Bari bu suskunluğun sebepli ve ve hayırlı olsa ve bana bu kadar kahırdan sonra, parıltılı şiirler göndersen. Öyle olacak elbette. Sen osun çünkü. O, şair, dost, en sevgili ve en kardeş... Başka türlü olamaz..." Ahmed Arif'ten Leylâ Erbil'e Mektuplar-Leylim Leylim
Duygu/Düşünce
Aşkın muazzam bir bilince ihtiyacı var.. Aşk iki ruhun birleşmesidir, şehvet ise iki bedenin birleşmesi, Şehvet hayvanidir. Sevgi ilahidir. Ama sen ruhunu bulamadıkça, sevginin ne olduğunu anlayamazsın... *Osho*
Duygu/Düşünce
Kadınlar Ne İster
Harun Reşit, savaşta esir aldığı düşman generale der ki; 'Hayatını bağışlarım. Ama bir şartım var. Kadınlar hayatta en çok ne ister, budur bilmek istediğim. Bu sorunun yanıtını getir, kurtar kelleni,' der. General bu çetin sorunun yanıtını arar ve Kaf Dağı'ndaki bir cadının bunu bildiğini öğrenir. Günler, gecelerce at koşturur, cadıyı arar, bulur ve sorar: 'Kadınlar hayatta en çok ne ister? ' Korkunç cadı, yanıt için öyle bir şart ileri sürer ki yenilir yutulur değildir: 'Evlen benimle, o zaman öğrenirsin istediğini! ' General bu ölümcül teklifi kabul eder, doğru yanıtı alır almaz koşar Harun Reşit'e ve 'Kadınlar, en çok kendi özgür iradeleriyle hareket etmek ister,' der. Harun Reşit, bizimkinin hayatını bağışlar, ama cadıyla evlenmek için de söz verilmiştir. Evlenirler. O ilk gece general bir de bakar ki o korkunç cadı, karanlık odada dünyalar güzeli bir afete dönüşmüş. Ve konuşmaya başlar: 'Benim kaderim böyle, günün sadece yarısı güzel olabilirim, diğer yarısı ise çirkinim. Ne dersin geceleri seninleyken mi, yoksa gündüzleri dışarıdayken mi güzel olayım? ' General düşünür ve şöyle yanıtlar; 'Sen bilirsin, kararını kendin ver! ' İşte o andan itibaren korkunç cadı sonsuza dek çok güzel bir kadın olarak kalır. Peki, bu öyküden çıkarılacak üç ders nedir? 1- Kadınlar en çok kendi özgür iradeleriyle hareket etmek ister. 2- Özgür iradesiyle hareket eden bir kadın, her zaman güzeldir. 3- İster güzel olsun ister çirkin, her kadın aslında bir cadıdır Kasabanın Cadısı😊😊
İnsan ve Hayat