42abdullah35

42abdullah35
@42abdullah35
Öğretmen
İzmir
Konya
85 okur puanı
Nisan 2024 tarihinde katıldı
Dostlar ne için var? Herkes dostunu etiketlesin :D
Çünkü dünyanın kendisi bir dert... Dertli yaratılmış dünya. Bu dertli dünyada dostlar niçin var? Birbirini teselli için... Keza bir dostun dosta verebileceği en güzel hediyelerden biridir teselli.
Sayfa 63·Kitabı okuyor
Hayata Dair
42abdullah35
Dostluk iki yürek arasında akan bir nehir gibidir; Gittiği yeri de temizler, geldiği yeri de.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Git dedim sana.Sadece git... Yani,pek kalbimi dile dökemedim . Kalbim;"ben git desem de ,gitme azizim,"dedi sana. Ne tez kuruldun vazgeçilmezlik tahtına? Alıştım sana azizim.Bir harama alışmak nasıldır bilir misin Allah katında ? Günahımı yüklen hadi omuzlarına.O kocaman, dünyaları kucaklayan kollarınla. Şimdi gülüyor musun yine,o duygularını gizleyen dudaklarınla ? Sen gülümse azizim.Gülümse ki , huzur dolsun kederli sokaklarıma... 🥀🥀🥀
42abdullah35
Adım Beyza benim, Anlamı; Kirlenmemiş, günaha bulaşmamış, Dağlarda bayırlarda özgürce açan, Kırlarda alabildiğince neşe saçan, Zarifliğin, İnceliğin, Güzelliğin, Ve kırmızı rengin asaletiydi. Diğer adım, Gelincikti. Biliyor musun? Beyza Suskun
Kürk Mantolu Madonna
Puan vermedi·168 syf.··
2026 18. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 23 Haziran 2026 09:50
Derin bir kitap diyebiliriz.. Bankada çalışan bir memurun tasarruf diye işten çıkarılması ve yerini birinin alınması iş bulamaması ve arkadaşı Hamdi Bey ile karşılaşması konuşmaları ve Hamdi Bey'in arkadaşına yüksekten bakıp iş uydurması küçük düşmesi ama işsiz olduğu için boynunun bükülmesi.. Çalışacağı odadaki çalışma arkadaşı Almanca mütercimi Raif beyle tanışması.. Raif Bey'in içine kapalı sessiz ailesine düşkün bir aile babası olduğunu düşünmesi ama sonrasında Raif Bey'in yaşadığı yer ailesi ve değersizleştirmesi, sessizliği üzer.. Kendine yakın görür aileyi tanır Raif beye üzülür içten içe.. Raif Bey daha sonrasında hastalığı dolayısıyla gidemeyeceği için iş yerinden kendine ait eşyaları getirmesini rica eder. Eşyalarının arasında bir defter bulur merak eder ama okumaz. Raif Bey odada bulunan sobaya atmasını ve yakmasını ister o defteri ama defteri yakmaya gönlü el vermez merak eder ve rica eder Raif beyden bugünlük bende kalsa yarın gözünüzün önünde söz veriyorum bu sobaya atacağım diye.. Raif Bey kabul eder sizde kalsın der.. Ve Raif Bey'in yazdığı kadarıyla hikayesini okumaya başlar. Raif bey içine kapalı bir çocukluk ve gençlik geçirmiş hep hayallerle yaşamış Babasının okumasını istemesiyle İstanbul'a oradan da iş için işi öğrenmesi için sabun fabrikaları için Almanya'ya gider. Orada bir müddet gezer müze, sergiler derken bir gün sergide kitabında hikayesi olan Kürk Mantolu Madonna resmini görür o resimdeki kadının bakışı, duruşu ve o derinlik onu derinden etkiler. Sürekli gitmeye başlar gezinmeye çalışsa da sergide kendini o resmin önünden ayrılamaz halde bulur. Orada birinin gelip resme neden bu kadar dikkatli baktığını sorması üzerine annesine benzettiğini söyler ve utanır bu hadiseden sonra bir daha sergiye gitmez cesaret edemez Sonra bir gün yolda
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma
42abdullah35
Ben kaybetmekten korktuğum her şeyi özgür bıraktım Sabahattin Ali
Doğru kişi
Doğru kişi sevdiğin kişi anlamına gelmiyor. Çok seviyor olman da onu doğru kişi yapmaz. Sana acı veriyorsa, bütün iyi niyetlerine rağmen her seferinde iyi niyetini suiistimal ediyorsa; deli gibi âşik olsan bile o yanlış insan demektir. Bunu kabullenmelisin... Çünkü doğru kişi hayatından bir şeyler çalan değil, hayatna anlam katan kişidir ... Alıntı
42abdullah35
''Bazen öyle birini seversin ki; olsa yanlışlık, olmasa yalnızlık.''