İnsanın aklına takılıyor: 27 yıllık CHP iktidarının, 15 yılında milletvekilliği yapmış olan Adnan Menderes'in, acaba o yıllarda, çözüm adına niye hiçbir önerisi olmamıştır? CHP ülkenin ekonomisini "israf' ederken neden ses çıkarmamış, Partiye veya Meclise bu konularda neden uyarılarda bulunmamış, onları daha değişik çözüm önerileri üzerinde düşünmeye neden davet etmemiştir? Düşüncelerini, farklı görüşleri dinleme arzusu ve demokratlığı tartışılmaz İsmet Paşa'ya neden iletmemiştir?
CHP'yi, altın stokunu azaltmak ve dış borçları artırmakla suçlayan Adnan Menderes, 10 yıllık iktidarında dışa bağımlılığı artırarak milli ekonomimize misliyle zarar verecektir.