Amaç da bu zaten: Reklam yoluyla tüketimi çoğaltmak. Fransız eski sosyalistlerinin bu konularda yazdıklanı okumalıydın: Kapitalizmin kendi gidişini temellendirmede ve sömürdüğü yığınların rızasını satın almada kullandığı yöntem, tüketicilerin ürünlere ve ihtiyaçlara yönelik taleplerinin kışkırtılması şeklindedir. Piyasaya yeni bir ürün sunarsın ve bu yeni ürünün müreffeh yaşantımız için elzem olduğuna yığınları ikna edersin. Bunu da salt reklâm başarabilir: 'Sağlık ve doğa dostu firmamızın ürünü olan misvaklı diş macunumuzu kullanmaz iseniz, bak peşin peşin uyarıyoruz, demedi demeyin, peynir ekmek yemeyin, otuz iki adet dişleriniz tekmili birden çürürse, ki mutlaka çürüyecektir, bizden günah gitti...' Tüketici yığınlarını ürküterek tüketmeye saptırmanın bir başka vâsıtası da bebek bezleridir. Benim firmamın bezini seçmeyecek olursan bebeciğinin sevimli poposu artık pişik mi olur, gulyabaniye mi döner, orasını sen düşüneceksin."