Çocuklar iletişim kurmadan önce birkaç dakika durakladıklarında büyükler hemen çekingen derler.
Bu şekilde henüz sosyal kodlara göre davranmayı bilmeyen bu çocuk karşısında yaşadıkları sıkıntıyı saklarlar. Otomatik olarak 'merhaba' gelmeyince büyükler ne yapacaklarını şaşırır ve çocuk çekingen olarak adlandırılır! Bu ona normal olmadığını hissettirecek ve gerçekten çekingen olmasına neden olacaktır. Birisi ona boyle dediğinde "Hayır, sadece tanışmak için biraz zamana ihtiyacı var," deyin.
Etrafta neler olduğunu anlayıp kendini güvende hissetmek için her çocuğun bir an duraklamaya ihtiyacı vardır.
İnsan kendisi sağlıklı bir şekilde öfkesiyle başa çıkmayı bilmiyorsa çocuğun öfkesine saygı göstermesi zordur. Ya da üzüntüsünü aşması için çocuğu kollarımıza almak bize kendi anne babamızın hiç kulak vermediği umutsuzluklarımızı hatırlatıyorsa bunu yapabilmemiz neredeyse imkansızdır.
Ihtiyaci olan şey duygularına kulak verilmesidir.
Ona neden diye sormak yerine "neler oluyor?" "ne hissediyorsun?" diye sorarak içinde yaşadığı şeye eşlik edin.