Biz “Osmanlıyız” diyerek ayrıcalık olmasın diye Türklüğümüzü saklarken Rumlar Yunanlık, Bulgarlar Bulgarlık bilinci ile güçlendiler. Ama bizim idareciler “ Türk’üm” diyeni hor görüp suçladılar, cezalandırmaya kalktılar. Bulgar Bulgar’ım diyecek, Rum Yunan’ım diyecek; Kürt ve Arap kendini ayrı millet sayacak, Türk kendi öz yurdunda susacak. Çöküşümüzün nedeni bu.