Şu hayal okyanusunda o bir damlacık su idi, Hakikat okyanusuna geri döndü gitti.
...
Bizler de, hepimiz bu dünyayı bir yel gibi terk edeceğiz! O gitti bizler de gideceğiz!
Senin daha yemi hazmedecek doğru dürüst bir taşlığın yokken, nasıl olur da Simurg'a kırk gün oruç arkadaşı olabilirsin?
Sen bir kadeh içince kendini kaybediyorsun, hiç kral sofrasına oturabilir misin?
Bir zerreyi bile içinde barındırmaktan acizken, sen nasıl olur da güneş gibi bir hazineye sahip olmaya yeltenebilirsin?
Bir kaşık suda boğulup giden sen, okyanusun ta dibinden yüzeyine nasıl kulaç atabilirsin?