Özlem Çiftci

Özlem Çiftci
Serbest calisan
Atatürk üniversitesi
Ankara
Ankara
11 okur puanı
Eylül 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitaplar
__Biz öyle birdenbire soğumadık hayattan... Alacağımız çoktan boyumuzu aşmıştı... İnceliği göremeyenler yüzünden, incindiğimizle kaldık... _Laf cambazı olamadık, laftan anlamayanlara... _Kaybettiysek dürüstlüğümüzden, Harcandıysak iyi niyetimizden, Sustuysak edebimizden... Sessizce uzaklaştık, kimseyi yormadan, incitmeden... Değer /miydi...? İşte ona bir cevabım yok...
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
OKUYORUM AMA UNUTUYORUM DİYENLERE... “Kitap okuyorum ama karakterleri ve içeriği sürekli unutuyorum” diyen kişiler için bir paylaşımdır..." Bir defasında hocama dedim ki: “Bir kitap okudum ama zihnimde kitaptan hiçbir şey kalmadı.” Bana bir meyva hurma uzattı ve dedi ki: “Bunu ağzında çiğneyip ye.” Yedikten sonra sordu: ”Şimdi sen büyüdün mü? ” Hayır,” dedim. Dedi ki: “Büyümedin ama o hurma vücuduna dağıldı; et oldu, kemik oldu, sinir oldu, deri oldu, tırnak oldu, hücre oldu…” Anladım ki, okuduğum kitap da öyle dağılıyor... Bir kısmı kelime dağarcığını zenginleştiriyor. Bir kısmı bilgi ve irfanını artırıyor, bir kısmı ahlakını güzelleştiriyor, bir kısmı yazı ve konuşmada üslubuna incelik katıyor, bir kısmı hayata farklı bakmanı sağlıyor, bir kısmı içindeki sevgi-merhameti arttırıyor, bir kısmı özgüvenini arttrıyor, düşünmeni, sorgulamanı tetikliyor, olaylar karşısında nasıl davranman gerektiğini öğretiyor… Her ne kadar sen bunların farkında olmasan da kitap okumak bir şeye yaramaz, çünkü kitap okumak çok şeye yarar..! O kadar çok şeye yarar ki neye yaradığını söylemek imkansızdır. Tamam mı? “İyi dostlar, iyi kitaplar, bir de huzurlu bir vicdan. İşte ideal hayat...” Mark Twain
sahi sevda neydi? Hiçliğin içinde kaybolmak tam tuttum dedikçe elinden yitip gidişini izlemekti.Kendini kendin gibi görmekti O nün seni gördüğü yerden görmek onun seni sevdiği gibi sevmekti dostum. Sevda gerçekte tam da aynaya bakmaktı kendi yansimana ...
Siz gideceğiniz yere karar verdikten sonra yolu aydınlatan ışıklar olsa ne olur olmasa ne olur. Basarmak isteyen basarir.
mutlulugunuzu veya acınızı paylasabileceginiz kimse yoksa kendinizi kandirmayin. kimsesizsiniz!!!