R.S.A.V. Efendimiz '' Dünya semasında seyrederken bir horozla karşılaştım ; tüyleri bembeyazdı. Onun gibisini hiç görmemiştim. Bu tüylerin altında ise yemyeşil ince ince tüyler bulunmaktaydı; bunun gibisini de görmemiştim. Ayakları yerin en derinlerine kadar uzanıyor, başı ise neredeyse Arşa varıyordu. Omuzlarından itibaren iki kanadı vardı. Onların açtığında doğudan batıya her yere kaplıyordu. Gecenin bir kısmı olduğunda bu horoz kanatlarını açıp kapatıyor ve *( Sübhane'l-meliki'l-kuddusü'l-kebır, La ilehe illallahü'l-hayyü'l- kayyum.)* diyerek diye sesli bir şekilde tesbih getiriyordu. O her böyle yapışında yeryüzündeki horozlar da kanatlarını çırpıyor , öterek Allah Teala'yı tesbih getiriyorlardı. semadaki bu horoz sustuğunda da bütün horozlar susuyordu.
R.S.A.V. diyor ki ;
- O horoz ilk gördügümde bu yana onu ikinci bir kez görmeye ne kadar müştakım.''
( Dürretül vaizin. )