Kitap küçük bir çocuğun yaşadıklarını yetişkinlerin ona olan yaklaşımı üzerinde duruyor. Ama bunu size aktarırken sizi kitabın içine girip o çocuk olmanızı sağlıyor. Her seferinde diyorsunuz ki beni anlayan bir yetişkin yokmu neden bir çocuğu anlamak bu kadar zor, yoksa herkesin içindeki o maceracı hayalperest çocuk yokmu olmuştu. Görünen o ki evet yetişkinler böyleydi içindeki çocuk onlardan uzaklaşmıştı bu kitap o çocuğu geri kazanmanı istiyor anlatımı basitleştirilmiş fakat karakterlerlerle empati kurup kitabın içine girmeyi herkes layıkıyla beceremeyebilir bunu başarırsan kitaptan daha fazla haz alırsın olaylar masal niteliğinde gerçekleşiyor gezegenler üzerinden kurgulâmasından bahsediyorum okuyunca anlarsınız verdiği mesajlar çok aşikâr her okuyan bireyin bakış açısı yorumlama biçimi ayrı güzeldir kitabı yorumlarken ki o bilinçli halinizden çok memnun olacaksınız. Okuduktan sonra beni en çok etkileyen kısmı ise şu acı ama gerçek söz oldu "Gülünü bulunca önemli kılan uğrunda harcadığım zamandır" "İnsanlar bu gerçeği unuttular,Sen unutmamalısın. Evcilleştirdiğin şeyden her zaman sen sorumlusun. Gülünden sen sorumlusun..." Bir şeyin senin için önemi o şey için uğrunda harcadığın zamandandır emektendir belki o şeyden milyonlarca var ama o özeleştirdiğin şey senin “Aidiyet duygunu" açığa çıkardı. İnsanın anlam arayışı bir nevi, kitapta daha çıkartılıcak çok büyük dersler var. Birde bu tarz bir kaç kitap daha okuyunca daha iyi özümsüyorsun meseleyi her bir kitap ayrı bir yapboz parçası parçaları birleştirdikçe aklındaki düşünceler şekil almaya başlıyor bu sıralar uçurtma avcısı okuyorumda aynı çocuk psikolojisini aynı şekilde ama farklı lezzete anlatıyor bu kitaplar birbirinin yapboz parçası gibi
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Nilüfer Yayınları · 2025280,2bin okunma