…
İyi nişan alırdı kendini asan zenci,
bira içmez ağlardı, babası değirmenci,
sizden iyi olmasın, boşanmada birinci
çok canım sıkılıyor, kuş vuralım istersen.
Hayatımda mutlu günlerim olmuştu elbette, ama mesele sadece mutluluk değildi. Önemli olan yaşadığını, hayatın bir anlamı, bir değeri olduğunu hissetmekti.
Tolstoy’da kitap yazdı, Adolf Hitler’de. Sorun yazıda değil, kimin ne amaçla yazdığında. Tanırı bile kendinin yazıyla anlatıyor, iyi ama yazının icadından önce Tanrı yok muydu?