Milyonlarca insanın zihninde ahlak ,ayrılmaz bir biçimde dine bağlıdır.
Erdemli davranışlar tanrılar tarafından sevildigi için mi erdemlidir,yoksa yoksa erdemli oldukları için mi tanrılar tarafından sevilirler?
İlahi buyruk kurami işte bu ikilemin oltasında takılıp kalır .
Dolayısıyla hoşgörülük ve açık fikirliligin her zaman en doğru davranış olduğu ileri sürülemez, çünkü o zaman söz gelimi kendinden farklı düşünen herkesi susturmayı planlayan bir diktatörü de hoşgörmek gerekir
Beni ben yapanın ne olduğunu değerlendirirken önemli olan, belli bir gri madde kütlesinden oluşan "donanım"değil, deneyimler, hatıralar,inançlar vb.'den oluşan "yazılım" dır.