Görevi kitapları yakmak olan bir İtfaiyecinin distopya dünyasında yaşadığı kitap aşkını anlatan bir eser. George Orwell'in "1984" eseri kadar hafızalarda yer edecek ve tekrar okunduğunda farklı yönlerini keşfedip yeniden okumak isteyeceğiniz bir eser.
Bir şeyin nasıl değil neden yapıldığını öğrenmek istiyordu. Bu utandırıcı olabilir. Birçok şey hakkında 'Neden' diye sorarsan ve bunu sürdürürsen sonunda epey mutsuz olabilirsin.