Zamanının çoğunu içine kapanık, etrafı anlamaya çalışan biri olarak geçirenler dünyayı seyrederler. Gökyüzünü, yeryüzündeki canlıları, bilhassa insanları anlamaya çalışırlar. Bunu ben; mayasına erdemlik katılmış insanlar olarak düşünüyorum. Etrafını ve bildiklerini anlama çabası, erdemli insanlara verilmiş arzu. Bu yüzden hakikate koşan insanlar azınlıktadır. Tanrı herkesin mayasına erdemlik katmamıştır. Fakat erdemli olan insanlar; akıldan yana birbirlerine üstün değildir. Kimisinin mayasında erdemlik varken diğerinde sıradanlık vardır. Bu iki ölçütünde birbirine üstünlüğü yoktur ama insanlar bu ölçütü birbirlerinin astı-üstü olmak için kullanmışlardır. Erdemli veya sıradan olması farketmeksizin birbirlerini alaşağı etmeye çalışan insanlar arasındaki çatışma da bundan kaynaklanır.