Cehaleti mutlulukla, ölümsüzlüğü ise barbarlıkla takas ediyorduk ama bunun geçerli bir nedeni yoktu. Tüm bunlardan alınacak bir ders olduğunu varsaymak en iyisiydi ama son altı yılda öğrendiğim tek şey, insanların birbirinden ne kadar nefret edebildiğiydi. Aslında hepimiz aynı olsak da sahip olduğumuz inançlar, tenimizin rengi ve damarlarımızda akan kanın türü yüzünden birbirimizle savaş hâlindeydik.