Hep koşmanın derdine düşen ben, tavşan ile kaplumbağa misalini görünce durup şöyle bir düşündüm. Her ikisinin de hedefi, menzile varmaktır. Biri, diğerinden daha hızlı ulaşır menziline. Bu varışlar ve yolda oluşlar biraz da fıtridir. İnsanın, çok da gama düşmemesi gerekir. Bu sebeple yavaşlığı bir nimet bilip yoldaki hâllerine karşı kendisine duyarlı ve ince davranması gerekir.