Werther'in tutkulu aşkının hikayesi. Arkadaşı Wilhelm'e yazdığı mektuplardan oluşuyor kitabın büyük bölümü ve burda aşkının saflığı da gün yüzüne çıkıyor. Ne kadar uzaklaşmak istese ve bunun için çalışmaya başlasa da işinden ayrılması ile aşkının yanına dönmesi bir oluyor.
Belki de soylu beyler ve bayanların o tutumları olmasa Werther Bayan B.'yi aşkının yerine koyup bir nebze de olsa teselle bulabilr miydi sorusu benim kafamı kurcalıyor. En azından Charlotte'u unutması mümkün olmasa da birazcık mutlu olabilir miydi?