Platon diyor ki:"Nazik olun, çünkü karşılaştığınız herkes farkında olmadığınız zorluklarla boğuşuyor.” Fernando Pessoa ekliyor; "Kimseyle alay etme, asla kimseyi küçük düşürme, kalbinin en ücra köşesinde bile yapma bunu. İnsan yaşamı alaya alınmayacak kadar hüzünlü ve ciddidir!"
Dostoyevski diyor ya ;"Kimse seni sen olduğun için sevmeyecek; herkes seni sevmenin onlara ne kadar yakışacağını düşündüğü için,yani kendileri için sevecek ve bu da demek oluyor ki insan böyle yaparak yine kendini sevecek.Sen hiç sevilmemiş olacaksın hikâyenin sonunda