Eğitim Bakanlığının zorunlu tutmasıyla yıllarca okullarda zorla süt tozu içirilmedi mi? Kısa süre sonra çocuk felcine sebep olduğu fark edilince itiraz edildi.
Tevfik Ileri’nin köylülere müjde dediği , öğretmenlere gözdağı verdiği sözü işaretlerden sadece biriydi: “Sizi eğitim belasından kurtaracağım.” Yahu ne demektir eğitim belası ? Eğitimi bela olarak gören bir insan Milli Eğitimden nasıl sorumlu olur?
Atatürk yaşasaydı sürecin böyle ilerlemeyeceği mutlaktı.İnsanın diline o kadar çok geliyor ki keşke, ah keşke 10-20 yıl yaşayabilseydi… Emin olun bizi kimse tutamazdı.