Abdülhamid bu siyasetiyle(panislamizm) Batıya karşı çıkıp,Ermeniler vasıtasıyla çıkartılan isyanları sert bir biçimde bastırınca Ermeniler ona Kızıl Sultan demeye başladılar.İste bugün dahi kızıl Sultan derken kimleri sevindirdiğimizin farkında değiliz.