Yapılan her hatada sövüp dayak atmak erkekliğin izzeti değildir.
Hanımlara karşı yumuşak olunmalı hanımların gönülleri incitilip nefretleri kazanılmamalıdır. Bir gün "gül gibisin muhallebi gibisin" deyip ertesi gün"biber gibisin"denmemelidir.
Şerli kocası veya hanımı olanlar istikametten/ doğru yoldan şaşmamalıdırlar. Çünkü herkesin ameli kendisinedir. Aile içerisinde bir anlaşmazlık çıkarsa hemen boşanma yoluna gidilmemelidir Allah'a havale edilip sabredilmelidir.