Birinden yardım istemenin bazen ona iyilik yapmak olduğunu fark ettim bugün... Mutluydu, çünkü onun yardımına ihtiyacım olduğu için kendisinin hala bu dünyaya ve insanlara verebilecek değerli şeyleri okduğunu hissediyordu.
Suizan bir kişi hakkında yeterli bilgiye sahip olmadan önyargılı olarak olumsuz kanaat taşımak.
Hüsnüzan olumlu önyargı demektir, tanımadan belli ölçüde o insan hakkında iyi düşünmek.
İkisinin belli ölçüde dengeli olmadı çok önemlidir.
Eleştiri hassasiyeti ile baş etmek için, ilk olarak, bunun seninle ilgili olmayabileceği ihtimalini gözden geçirmen gerekiyor... en büyük yanlışlardan biri eleştirinin seninle değil, karşı tarafın kendi bakış açısıyla ilgili olduğunu fark edip, buna rağmen aşırı açıklama tuzağına düşmek. Aşırı kendini açıklama her zaman haksız eleştiriyi pekiştirir ve devam etmesini sağlar...