Hatıralarımız, bize nasıl hissettirdiğine göre saklanıyor ya da gözümüzün önünde tutuluyor. Bazen yaşanan olay hatırlanmıyor ama hissettirdiği duygu bir koku gibi içimizde gezinip duruyor.
Hani bazen bir filmden bir sahne ya da yanından hızlıca geçen birinin kokusu ve hatta bir şarkı bambaşka hisleri canlandırır ya içinde. İlk başta anlam veremezsin neden böyle olduğuna ama sonra üzerinden biraz zaman geçince o seni sarsan şeyin, içinde yeri olan bir anıya çağrışım yaptığını anlarsın.