Eğer günahlar bağışlanmayacak olsaydı Cennete sadece peygamberler ve melekler girerlerdi…
Biz melek ya da peygamber değiliz.
İllaki irili ufaklı günahlar işleyeceğiz. Allah-u Teâlâ bizlerin işlediği günahtan çok, o günahlar için tövbe etmememize kızıyor…
Allah-u Teâlâ birçok ayette kullarının ümitvar olmasını istiyor;
"… Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Çünkü kâfir topluluğundan başkası Allah'ın Rahmetinden ümit kesmez."
"De ki :'Ey nefisleri aleyhine ileri giden kullarım. Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Çünkü Allah, bütün günahları mağfiret eder. Muhakkak O, çok çok mağfiret edendir, rahmet edendir.''32
"Ama kim tövbe edip imana gelir ve salih amel işlerse, onun felah bulanlardan olması umulur."33
32 Yusuf–87. Zümer–53
33 Kasas–67
Şimdi de muhterem eşinden.
Aişe (r.anh)dan dinleyelim;
"Resulullah namaz kıldığında ayakları şişene kadar ayakta dururdu. Aişe (r.anh):"Ey Allah'ın Resulü!, Allah gelmiş geçmiş tüm günahlarını bağışladığı halde böyle mi yapıyorsun?"deyince ,'' Ey Aişe! Peki, Allaha çokça şükreden bir kul olmayayım mı?'' Buyurdu.17
Evet… Sizin kalbiniz çok temiz, o yüzden namaz kılmıyor-sunuz… Sakın ola çok namaz kılan peygamberimizi kalbi kirden kararmış olarak suçlamış olmayasınız?