Hep mutlu olarak hayat devam etmez. İnsan bazen düşmeli, bazen yenilmeli. Çünkü düşüp kalkmak, hiç düşmeyip sürekli yürümekten daha haz vericidir. Yenilgiyi tadıp galip gelmek, her zaman galip geliyor olmaktan daha iyi hissettirir.
Çıkmaz sokakta geri adım atmak ilerlemek sayılır der eskiler. Yol doğru olsa bile çıkmaza gidiyorsa, geri dönmeyi bilmeli insan. Bazen geriye dönmek de ilerlemektir. Hayat bazen, vazgeçebildiklerindir. Günü geldiğinde, dönmek gerektiğinde, umut bittiğinde vazgeçmeli insan.