Bülent

Bülent
Mesaiye kalan güneşte, içimdeki deli adamı yazmak istiyorum..;)

Bülent

, bir kitap okudu
Puan vermedi·82 syf.·
4 günde okudu
·
2021 86. kitabı
Ayşe Kulin
6.6/10 · 1.382 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
10/10
·481 syf.··
Beğendi
·
2021 85. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 07 Aralık 2021 18:24
Ardahan’ın medari iftiharı ve değerli yazarımız; Sayın Gevher AKTAŞ DEMİRKAYA, Hocama, Saygıyla.. Güçlü ve özgün bir biçem.. Çok sesli, çok renkli, bir çırpıda okunup bitirildiğinde bile geride kendini hep anımsatacak derin bir tortu bırakan bir yapıt.. Emeğine yüreğine sağlık..Teşekkürler üstadım.. “Yazarın gömüsü çocukluğudur” derler. Döner dolaşır, çocukluklarında yaşadıklarından renkler, kokular,esintiler,hüzünler ve sevinçler katar anlattıklarına.. Hikaye ve kahramanlar gerçektir. Ardahan’ın yetiştirmiş olduğu değerli yazarımızın dedelerinin yaşadıklarıdır. “ Sevmek ve nefret etmek, güzelin peşinde olmak ve çirkini tanımak, dostları yüceltmek,düşmanlardan öcünü almak ruhun uğraşıdır. Ancak; her şeyden önce ruhun görevi bu meselelerde ne denli sebatkar olduğunu kanıtlayabilmektir.” Gönül telimi titreten Galiçya, Yemen, Çanakkale, Sarıkamış, Dumlupınar ve Sakarya, Kafkasya, Balkanlar ile ilgili kitaplar okudum. Ama bu kitap beni çok ciddi etkiledi, hüzünlendirdi. Sara; Ahıska’da Bir Ermeni Gelin” büyük bir aşkın ve aynı zamanda büyük bir dramın rus ve ermenilerin mezaliminin romanı.. Ahıska’da yaşayan dedelerimin yaşadıklarıyla aynısı. Satut ninem, idam edilen dedemin yetimleri ile 1850’li yıllarda Ardahan’a geliyor, öz kardeşlerinin “sen Ahıska’da kaldın altınları bize ver bu rubleleri al” diyerek ihanet etmelerini, dul bir kadını ve yetimlerini sahipsiz bırakmalarını dinlemiştim.. Yaşlandıkça acılar azalır mı? Yoksa zamanla insan umursamaz mı olur? Yoksa çok görmüş ve çok yaşamış olmanın sonunda, her acının sona ereceğini, hiçbir şeyin sonsuza kadar sürmeyeceğini mi öğrenir? Yaşlandıkça az ağlar insan? Yoksa göz pınarlarının kurumasından mıdır? Yoksa senelerce çok şeyin uğruna ağladığı için gözyaşları artık ona kıyamaz mı? Belki de ağlamanın ağlamış
SaraGevher Aktaş Demirkaya · Sarkaç Yayınları · 20118 okunma
“ Sevmek ve nefret etmek, güzelin peşinde olmak ve çirkini tanımak, dostları yüceltmek, düşmanlardan öcünü almak ruhun uğraşıdır. Ancak her şeyden önce ruhun görevi bu meselelerde ne denli sebatkar olduğunu kanıtlayabilmektir” Sara
Hepimiz bir engelli adayıyız.❗️ Sevgili kardeşimin affına sığınarak,”YORUMSUZ” paylaşıyorum😢
Gönderi kullanım dışı