"Darbeyi ben yaptım. Bazı arkadaşlarım benim yaptığım emri vakiden sadece istifade ettiler. Siz İngilizler ve Fransızlar, Mithat paşayı çok tutarsınız ama ona bile darbenin ancak bir kısmını ifşa ettim. Zira sarhoş olduğu zamanlar dilini tutamaz." Hüseyin avni paşa nin itirafı
Padişahın insanlığa sığmayacak hareketlerle saraydan çıkarılmasını bir kişi daha seyrediyordu ki, gözlerinden kanlı yaşlar dökülüyordu. Bu zat geleceğin sultanı Abdülhamid Han'dan başkası değil idi. Amcasının ve ailesinin nasıl kayıklara bildirildiğini,zırhlıların açığından geçirilerek Sarayburnu na çıkarılış sahnesini, hayatının sonuna kadar unutmayacaktı. Bu işi yapanların simaları asla hafızasından silinmeyecekti. Ne hazindir ki, amcasına yapılanların bir kat daha fazlası kendisine yapılacaktı...
Ege ve Akdeniz'den dışarı çıkmayan donanmamızın olduğunu söyleyenlerin Ertuğrul'un Uzakdoğu seyrinden söz etmelerini, anılan dönemde denizaltı gemisine sahip olan ikinci ülke olduğumuzun bilinmesine (hatta denizaltı ile torpido atışı gerçekleştiren ilk ülkeyiz) rağmen bu söylemlerinde neden ısrar ettiklerini anlayamamaktayım.