Yaptıklarının değerini bilinmediği bir hayat alkışsız bir sahnede ayakta kalmaya benzer; gerçek alkış başkalarının ellerinden değil, kendi yüreğinin derinliklerinden yükselir.
Özdeğer ve Görünmez emek
En ağır yük karşılığı olmayan emektir. İnsan bazen ömrünü adar ama adı bile anılmaz. İşte görünmeyen emek, özdeğerimizi en derinden sınayan sessiz bir sınavdır.
Özsaygı, başkalarının sana nasıl davrandığıyla değil, senin kendine nasıl davrandığınla başlar. Kendine saygı duymayan biri, başkasının onayına tutunur.
“İnsanlar artık beni korkutuyor. Bu yüzden hayvanları daha çok seriyorum. Konuşacak kimseyi bulamazsam eğer, alıyorum kedimi karşıma, içimi ona döküyorum. Dilsiz olsalar da vefasız değiller. En azından onların yanında sevildiğimi hissediyorum. Kötülerin dünyasında iyi kalmaya çalışmak, herkesin aynı olduğu şu zamanda farklı olmak ve dünyada iyi bir iz
bırakmak tek dileğim. İşte bu yüzden insanların kötü niyetine tüm sabrımla direndiğim kadar, "İyi ki var," dediklerim için de çokça şükrediyorum. Şu duayı da dilimden eksik etmiyorum:
*Allah’ım, kimseyi kırmadan, kimseye yük olmadan, haddimi aşmadan ve elden ayaktan düşmeden bu dünyadan gitmek istiyorum."
Hayatınızda renkleriniz, yanınızda sevdikleriniz ve içinizde de yaşama hevesiniz hiç eksik olmasın.
Hayat, bazı insanları sadece ders olarak yollar.
Sevginin her ilişkiyi düzeltemeyeceğini, bazı hataların
affedilemeyeceğini ve ne kadar çabalasam da bazı insanların asla değişmeyeceğini,
Birçok şeyi doğru yapsam da ilk hatamda bütün doğrularımın unutulabileceğini ve bunun sürekli yüzüme vurulabileceğini,
Ben saygıda kusur etmezken, her tartışmada kelimelerimi özenle seçtiğim halde, bazılarının en ağır sözlerle beni incitebileceğini,
Tek taratın çabasıyla, sürekli alttan alması ve konuşması gereken yerlerde susmasıyla bir ilişkinin yürütülemeyeceğini,
Önceliği ben olmayan, gülen yüzünü dışarıya gösterip öfkesini bana saklayan insanlara sabır gösterilmeyeceğini,
Kalbim hayır dese de bazen aklımın uyarılarına kulak verip mantığıma güvenerek, kalbimin git dediği yerlere gidilmeyeceğini,
Ve kendini mükemmel zanneden, egosundan, "Ben hep haklıyım," diyen narsisist tavırlarından başka hiçbir şeyi olmayan insanlarla bir ömür geçmeyeceğini bana öğreten herkese çok teşekkür ederim.