Yalnız babasının değil, onca acılardan geçmiş, çaresizlik, yoksulluk, savaş, iç çatışma, salgın hastalık gibi birçok nedenle yaralanmış olan halkın da hayata karşı tavrı buydu. Sus,dua et ve katlan! Alnına ne yazılmışsa o gelir başına.
Niye elin oğlu "Manchester the hero" demiyor da, biz " Kahramanmaraş" diyorduk bakalım? Paris niye Gazi değildi? Milanoya niçin " Şerefli Milano" demiyorlar ya da Madrid'e "Şanlı Madrid" adını koymuyorlardı? Çünkü türklerin şehirleri dışında hiçbir şehir gazi,kahraman,şanlı,şerefli olamazdı da ondan.