Nebî ﷺ şöyle buyurdu:
“Cennet ehli cennete, cehennem ehli de cehenneme girdikten sonra bir münâdî şöyle seslenir:
‘Ey cennet ehli! Sizin için Allah katında yerine getirilecek bir vaad vardır.’
Onlar:
‘Mizanlarımız ağır gelmedi mi? Yüzlerimiz ağartılmadı mı? Bizi cennete koyup ateşten kurtarmadı mı?’ derler.
Bunun üzerine Allah onlara tecelli eder ve onlar O'na bakarlar.
Allah Teâlâ, cennette onlara verdiği hiçbir nimeti, Kendisine bakmaktan daha sevgili ve daha değerli kılmamıştır.”
(Sahihu'l Müslim)