Mir Bey…

Mir Bey…
@Beyazzam
Spor kahve ve kitaplarım yetiyor bana
Yünetici
Boks antronuru
Adana
Adana, 5 Nisan 1986
62 okur puanı
Kasım 2024 tarihinde katıldı
Rabbim, beni tek başıma bırakma" Enbiyâ | 89
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İmam Malik (رحمه الله) şöyle demiştir: ‎Eğer bir kul şirkten sakınmış, büyük günahlar işlemiş olsa bile; bid’atlerden, sapıklıklardan ve Muhammed’in sahabelerine dil uzatmaktan korunmuşsa, ben onun için umut ederim ki o, peygamberler, sıddıklar, şehitler ve salihlerle birlikte Firdevs’in en yüksek derecesinde olur. Onlar ne güzel dostlardır! ‎Çünkü kul ile Allah arasında olan her büyük günahta, kul için affedilme ümidi vardır. Ancak sapıklıklar ve bid’atler konusunda onun Allah’tan bir ümidi yoktur; bu sapmalar onu Cehennem ateşine sürükler. ‎Kim Sünnet üzere ölürse sevinsin, kim Sünnet üzere ölürse sevinsin, kim Sünnet üzere ölürse sevinsin! ‎Zemmü’l-Kelâm/879
İnsan için ancak çalıştığının karşılığı vardır." (Necm, 53/39) Sana düşen sadece gayret etmektir. Sonucu ise Allah garanti etmiştir. Bu yüzden Allah’ın üzerine aldığı şey hakkında kaygılanma…
Vefasıza sunulan sevgi, teşekkür etmeyi bilmeyene yapılan iyilik, eğitimi kabul etmeyip söz dinlemeyene verilen eğitim ve sır tutamayana emanet edilen sır kadar boşa giden, zayi olan bir şey yoktur.” Ali Şir Nevai- Mahbubul Kulûb
Altı şeyle cahilin cehaletine kanaat getirilebilir: - Her şeye çabucak öfkelenmek. - Anlamsız söz söylemek. - Hak etmeyen kişilere bağışta bulunmak. - Sırrı herkese söylemek. - Herkesi güvenilir zannedip itimat etmek. - Dostla düşmanı ayıramamaktır. Ebü'n Necîb Şeyzerî