İmam Malik (رحمه الله) şöyle demiştir:
Eğer bir kul şirkten sakınmış, büyük günahlar işlemiş olsa bile; bid’atlerden, sapıklıklardan ve Muhammed’in sahabelerine dil uzatmaktan korunmuşsa, ben onun için umut ederim ki o, peygamberler, sıddıklar, şehitler ve salihlerle birlikte Firdevs’in en yüksek derecesinde olur. Onlar ne güzel dostlardır!
Çünkü kul ile Allah arasında olan her büyük günahta, kul için affedilme ümidi vardır. Ancak sapıklıklar ve bid’atler konusunda onun Allah’tan bir ümidi yoktur; bu sapmalar onu Cehennem ateşine sürükler.
Kim Sünnet üzere ölürse sevinsin, kim Sünnet üzere ölürse sevinsin, kim Sünnet üzere ölürse sevinsin!
Zemmü’l-Kelâm/879