“ insanın karmaşık bir tabiatı var. Habil’le Kabil’den itibaren günahları gömmeyi öğrendik. Bu eski hastane de saray çevresinin,ileri gelenlerin,varlıklı ailelerin günahlarını ve utançlarını gömdükleri bir ter olmuştu. Bir dönem saray artıkları, bir dönem hayat artıkları…”
“Porselen demlik ne kadar eskirse çay o kadar lezzetli olur. Yemekler içinde geçerli bu kural. Kullandığımız kaplar,tenceler,tavalar eskidikçe pişirdiklerinin tadı ve kıvamını arttırır.Eskinin demi olur,kokusu olur,hatırası olur.”
“Hayat hep ihtimal ve tesadüf dolu. Cazibeli bir tesadüf bizi sevgiye götürdüğü gibi,daima takip eden tesadüfler,ihtimaller de onu bütün varlığıyla mahvedecek bir uçuruma kaydırıveriyor.”