En kötüsü, hayır demeyi öğrenemedim
Yemeğe, kal dediler kaldım.Oysa kalınmaz
Onlar biraz itiraz ederler, sen biraz nazlanırsın
Sonunda kalkıp gidilir, her söyleneni ciddiye almak yok mu, şu sözünün eri olmak yok mu; bitirdi yıktı beni.
Beni ya şımartın ya kapı dışarı edin, yarı içtenliğe dayanamam ben.
- Oğuz Atay-